Hoofdmenu

Jorieke haar vitrine

Gestart door Jorieke, januari 25, 2016, 06:55:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart

Dat ziet er lekker uit, mocht je het niet allemaal op kunnen, ....

BertM

Heee, daar is mijn ijzerzaag gebleven


BertM

Jorieke

Ik heb al meerdere zaken gemaakt en gegeten van dit verwerkte varken. Alleen nog geen echte charcuterie, dus hoort het hier niet? Onder andere gebraden gehakt, een-soort-van-casselerrib, en 'collar bacon' (van de procureur). Voor de gedroogde  vleeswaren moeten we nog even wachten.

Ik heb wel weer een varkenshaasje van een tijdje terug aangesneden. Ik had er eentje (koud) gerookt, en 1 gewoon gedroogd zoals altijd. En ze zijn allebei heerlijk. Tja :) De snijmachine werkt toch wel het beste met dit drogere vlees. Ander vlees gaat ook wel goed, maar is al gauw een gesmeer met vet en platgedruk enzo.


Tjoepie

Wow, ziet er echt smakelijk uit!!

Camiel de Barbecueman

dat ziet er wel heel smaakvol uit! wow!

Jorieke

Er hangt weer van alles te drogen, het ruikt lekker rokerig ook, daar in die kamer.




Tjoepie


Abraham


Mac

Yeah, you go  G!rl
Ziet er veelbelovend uit Jorieke C00L

Wat ben je allemaal aan het maken ?

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Jorieke

 :-))) Bedankt!

Nou er hangen in ieder geval hammen van verschillende 'leeftijden'. Er moet er nodig 1 worden aangesneden, maar ik ben nog even te druk met het maken van vleeswaren (en kaas), voordat het te warm wordt in dat kamertje. Daarna is er weer tijd voor het slopen van zo'n ham ;) (af en toe een plakje gaat er al af hoor)

En er hangt chorizo, en oregano-salami. Waarvan een paar gerookt. En een varkenshaasje (achter een ham).

En op die andere foto hangen koudgerookte kinnebakken, opgerolde pancetta, een 'lomo', bacon, en buiten beeld ook een varkenshaasje, 2 salami's in zakeind, en nog wat van die kinnebakken.
In de kelder hangen dan nog 2 coppa's, en een hammetje. 

Tjoepie

Flinke verzameling zo alles bij elkaar  :-)

Mac

Wow, ga je een feestje houden.........................(voor ons) :-))
Klinkt allemaal veel belovend.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Ceriel

Citaat van: Mac op maart 01, 2016, 07:09:58 PM
Wow, ga je een feestje houden.........................(voor ons) :-))
Klinkt allemaal veel belovend.

Mac
Is er al nagedacht over een eventuele forum-meating?  W!nk

Mooie voorraad Jorieke!
Als het maar droog blijft....

Jorieke

Nee, geen feestje, al ben je welkom hoor :)
Ik wou gewoon het vlees van 1 van onze (kleine) veldvarkens in 1 keer verwerken. En dat is gelukt :P Ik was deze foto's nog vergeten:

Koud gerookt buikspek:


Voorpootje:


BertM