Hoofdmenu

Ff voorstellen

Gestart door Tjoepie, februari 09, 2016, 11:23:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tjoepie

Goedemorgen allen,

Net maar even aangemeld, want ik heb nog maar weinig ervaring met worst en charcuterie (1 keer zelf rookworst gemaakt), maar ik wil hier wel meer mee bezig gaan!
Ik heb een droogkast gebouwd naar ontwerp van die van Mac, maar ik kreeg de luchtvochtigheid niet goed. Toen bleek dan de controller die dat regelt altijd boven de 95% aangeeft. Ook als het (gemeten met een losse hygrometer) veel lager is. Dat ding is dus kapot!! Gelijk een nieuwe besteld en die is inmiddels binnen. Deze ga ik van het weekend inbouwen en dan kunnen we echt los :) Hopelijk met veel ideeën van dit forum :)

Groeten,
Coen (Tjoepie)

Mac

Welkom Coen
Leuk om te horen, dat je een droogkast gebouwd hebt  C00L
Naarmate we zullen groeien met het forum zullen de ideeën ook vast toenemen, dus dat zit wel goed.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM


Tjoepie

Dank!
Het project droogkast heeft een poos stilgelegen omdat ik maar niet uitgevonden kreeg waarom die luchtvochtigheid maar niet goed wilde komen :(
Nu ik dit weet en komend weekend mijn kast ga fixen en dit forum heb ontdekt heb ik er weer helemaal zin in om lekkere dingen te gaan maken :)

Ceriel

Welkom hier Coen!
Het probleem met de RV-controller herken ik, bij mij was er 1 van de 2 ook discutabel. Bleek later een los stekkertje in de sensor te zijn.
Als het maar droog blijft....