Hoofdmenu

Filip

Gestart door Filip, januari 25, 2017, 03:55:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Filip

Dag iedereen,

Ik ben Filip, en ik woon in Belgiƫ (Oost-Vlaanderen).
Ik eet wel graag droge worst, en sinds ik een tijdje geleden van iemand die ik ken zelfgemaakte droge worsten geproefd had, en die me vertelde dat dit eigenlijk niet zo moeilijk is, wou ik er zelf ook mee beginnen.

Een goede vleesmolen had ik al, is al wat jaren oud maar wel een heel goede. En ik had het geluk dat deze het enterprise systeem heeft, waardoor ik voor een paar euro worstentrechters hiervoor kon kopen om erop te plaatsen.

Na wat opzoekwerk heb ik nu bijna alles in huis, en ik ga waarschijnlijk deze week voor de eerste keer worsten proberen draaien. Ben nog een beetje aan het denken en zoeken voor mijn kruiding, maar dat zal uiteindelijk toch testen en aanpassen zijn. Daarom heb ik me hier ook geregistreerd, vooral om te lezen maar als ik vragen heb ze ook te kunnen stellen.  :-)

Als het mij allemaal wat bevalt ga ik misschien ook wel een droogkast bouwen(ja ik heb hier al goed rondgelezen  :-)) ), maar dat is nog niet voor direct, eerst nog wat andere projecten afwerken...

Mac

Hoin Filip

Leuk dat jij je hebt aangemeld.
Denk er om dat zouten e.d. (al dan niet met nitriet), belangrijk zijn, om je daarmee aan bepaalde regels te houden (of in ieder geval heel zorgvuldig mee om te gaan)

Wat kruiden betreft, kan je het zo gek maken als je wilt, want dit zijn de smaakmakers welke jouw worstje anders maak dan die van anderen.
Heel veel plezier op het forum.

Enehh, wij houden van lekkere plaatjes Filip W!nk

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM

Welkom Filip!
Succes met de eerste worsten

th0m

Welkom! Ben benieuwd naar je ervaringen!

Tjoepie

Welkom hier Filip!!